All Editorials

Η ΠΑΝΣΥ Τίμησε Τη Γέφυρα Για Την Προσφορά Της Στην Οικονομία Της Αιτωλοακαρνανίας

Τιμητική διάκριση απονεμήθηκε από την ΠΑΝΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (ΠΑΝ.ΣΥ.) στη ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. στο πλαίσιο της ετήσιας «Αιτωλοακαρνανικής Γιορτής» που έλαβε χώρα σε μεγάλο κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας την Κυριακή 19 Ιανουαρίου.

Το «Πάτρα-Πύργος» αναλαμβάνει η Ολυμπία Οδός

Με δηλώσεις ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο Υπουργείο, με την παρουσία του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριου Φαρμάκη, της Επιτροπής Παρακολούθησης του Έργου, όπως ορίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους εκπροσώπους της ΠΕΔ και του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, ανέφερε ότι έχει υπάρξει συμφωνία με την Παραχωρησιούχο Κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» για την εκτέλεση του έργου και μάλιστα, σε διάστημα συντομότερο από αυτό που προέβλεπαν οι προηγούμενες συμβάσεις (36 μήνες).

Παράλληλα, θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση έως το 2040. Επίσης, ο υπουργός επιβεβαίωσε πως έχει διασφαλιστεί η συνέχιση χρηματοδότησης του έργου από την Ε.Ε. και μετά το 2023, ώστε να μην υπάρχει καμία ανησυχία, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένεται πλέον η τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με τις διαδικασίες να απαιτούν από τρεις μέχρι και έξι μήνες για την ολοκλήρωσή τους.

Επιπλέον, με τη λύση αυτή η επίβλεψη του έργου γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040.»

Το έργο, σύμφωνα με τις 8 εργολαβίες, θα κοστίσει πάνω από 340 εκατ. ευρώ και ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, μήκους 75 χλμ., θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν μία Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης και με στηθαίο στη μέση. Η χάραξη δεν αναμένεται να αλλάξει, από αυτή.

Επίσης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, «οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους», τονίζοντας ότι αν δεν λάβει το «ναι» από την Ε.Ε., τότε θα αναγκαστεί το Υπουργείο να κάνει νέο διαγωνισμό.

Καταλήγοντας, ο υπουργός ανάφερε ότι «αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020. Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους 3 σημερινούς εργολάβους. Ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου.»

«Πρωταθλήτρια» στην ατμοσφαιρική ρύπανση η Πάτρα ~ Οι κίνδυνοι για την υγεία

Στο περιθώριο της πολιτικής και κοινωνικής συζήτησης, αλλά στο επίκεντρο της ζωής μας (και της αναπνοής μας), η ατμοσφαιρική ρύπανση συνεχίζει να κόβει χρόνια από τον πληθυσμό και να υποβαθμίζει τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Oσο και αν παραμένει τις περισσότερες φορές αόρατο, το σύγχρονο νέφος των εξαιρετικά μικροσκοπικών (υπέρλεπτων) σωματιδίων έχει δυναμώσει στην περίοδο της κρίσης από δύο παράγοντες: τη στροφή μεγάλου μέρους του πληθυσμού στην καύση ξύλου για να ζεσταθεί και τη μη ανανέωση των πολυκαιρισμένων, πλέον, αυτοκινήτων.

Ολυμπία οδός: Ολιγόωρος νυχτερινός αποκλεισμός κυκλοφορίας σε κλάδους του Κόμβου Ζευγολατιού

Για την εκτέλεση εργασιών ανέγερσης μεταλλικών προβόλων στον Κόμβο Ζευγολατιού (Χ.Θ. 95,0), που αφορούν το νέο αναλογικό σύστημα διοδίων της Ολυμπίας οδού, την Τετάρτη 22/01/2020 και ώρα 21:00 το βράδυ έως τις 06:00 τα ξημερώματα της επόμενης μέρας, θα εφαρμοστεί ολιγόωρος νυχτερινός αποκλεισμός κυκλοφορίας στους κλάδους εξόδου από Πάτρα και εισόδου προς Πάτρα.

Πατρών-Πύργου, η τελευταία καρμανιόλα: Ως πότε;

Η Ελλάδα μετά από προσπάθειες δεκαετιών έχει καταφέρει να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο αυτοκινητόδρομων με βάση το οποίο έχει εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ασφάλεια των χρηστών και χρόνος στις μετακινήσεις που τελικά είναι και χρήμα.Αυτό φυσικά έγινε εφικτό μέσω των προγραμματικών συμβάσεων που έδωσε τη δυνατότητα σε μεγάλους ομίλους και κοινοπραξίες να επενδύσουν προκειμένου να κατασκευάσουν και στη συνέχεια να λειτουργήσουν τους αυτοκινητόδρομους.